Pořídili jste si novou pokojovku a nejste si jistí, jak s ní naložit? Máme pro vás pár rad, kterými je dobré se řídit, a to ať už jste si rostlinu koupili ve specializovaném obchodě, donesli jste si ji ze swapu, od někoho jste ji dostali nebo jste ji třeba někde našli.
Předejděte katastrofě
Nejdříve je potřeba eliminovat hrozbu pro ostatní rostliny. Berte to tak, že každá nová i staronová rostlina může být potenciálním nositelem všeho možného a vy byste tomu neměli vystavovat rostliny, které již vlastníte. Proto jako první rostlinu pořádně prohlédněte (ani to však nemusí být záruka), poté ji pečlivě osprchujte a umístěte ji alespoň na 14 dnů do karantény - zkrátka, dejte ji co nejdále od všech ostatních rostlin. Pracujte s tím, že jakákoliv rostlina, kterou si domů přinesete, může být napadená různými škůdci. Více o škůdcích pokojových rostlin a jak na ně, se dočtete u nás na blogu v článku "Škůdci pokojových rostlin".
Vyberte si novou pokojovku
Plíseň na substrátu
Dalším nešvarem donesených rostlin může být plíseň na povrchu substártu. Pozor, neplést s usazeným vodním kamenem, který vzniká při zalévání rostlin neodstátou vodou přímo do substrátu. Plíseň se vytváří především u rostlin přelitých. Takové rostliny je nejlepší přesadit do nového substrátu a čistého květináče. Ve většině případů se rostlina vzpamatuje a plíseň se znovu neobjeví.
Jak je to s přesazováním
Často se nás lidé také ptají, jestli je potřeba rostliny zakoupené u nás přesazovat. Rostliny od nás, dle ohlasu našich zákazníků, prosperují skvěle i v substrátu stávajícím. Pokud se i přesto rozhodnete rostlinu/y přesadit, nezapomeňte dbát na klasické zásady přesazování rostlin. Jestli si s přesazováním nevíte rady, přečtěte si náš starší článek „Jak na to…přesazujeme“. A když se do přesazování pustíte, nezapomeňte omrknout u nás namíchané substráty.
Edukace je správná volba
Dále doporučujeme nastudovat co nejvíce informací o dané rostlině, abyste své nové krásce mohli poskytnout správnou péči. Zkuste mrknout k nám na e-shop, na blog, ale i takový Google je často studnicí zajímavých informací. Jen nezapomínejte, že všechno nemusí pocházet z důvěryhodných zdrojů. V případě, že nenajdete přesně to, co hledáte, neváhejte se obrátit přímo na nás, velmi rádi vaše dotazy zodpovíme.
Psát nám můžete na e-mail: objednavky@gardners.cz, ale také na sociálních sítích Instagram a Facebook. V případě, že budete mít s rostlinou potíže záhy po jejím převzetí a budete ji chtít reklamovat, kontaktujte nás na e-mailu: reklamace@gardners.cz.
Přejeme vám, ať se vaše rostlinná sbírka rozrůstá a dělá vám jen radost, vaše Gardners.